Spes, kizim,yuregime su serpen evlat...
Ben her zaman erkek evlatci bir anne oldum.Asla bir kiz cocugu sahibi olmak istemedim, ne insan ne kopek.Bana gore bir ipte iki cambaz oynayamazdi, kadin gibi kadinin erkek evladi olmaliydi, kendi evlatlarimi da butun risklere ragmen erkek istedim.Tanri'ya her zaman, evlat icin degil erkek evlat icin dua etmisimdir.Belki de bu simarikligimdan dolayi hic bir zaman anne olamadim.Boyleyim saplantiliyim ben iste, evlat erkektir benim gozumde.Nedense hep erkek evlatlarla oynamayi daha cok sevdim, ite kaka itis kakis tepis tepis, erkek gibi, mertce,namertlik olmadan..
Hep bildigim, kendi ailemde de gordugum bir seydi.Erkek evlat annesine daha duskundu, annesine hep destekti, anneler hep erkek evladini daha cok seviyordu, benim annem de abimi hep daha cok sevdi benden.Doganin kanunu gibi belledim ben bunu.Her ask bitebilir ama ana-ogul askiyla, baba-kizin aski hic bitmeyendi benim gozumde..
Bu devirde kiz cocuk buyutmek de oyle zordu ki..Bundan da istemedim aslinda bencillikten degil, kendime ait deger yargilarimi anlatmak icin cok gecti, benim ogrendigim dogrulari uygulayabilmesi nerdeyse imkansizdi, kiz cocukdu sonucta boru degil, ama erkek oldu mu evladin , aslan oglum oluyordu yaptigi her iyi sey..Zor kiz cocugu gibi geldi bana hep..
Ana-ogul sevdasi bambaska bir seydi..Baba-kizdan da baskaydi.Yaradandan sonra bir canliyi dunyaya getirebilme ozelligi sadece kadina ait.Ve bir erkek dunyaya geldigi zaman ogrendigi ilk sey , annesini sevmektir.Hayatta asik oldugu ilk kadin annesidir.Kavgalar hep neden cikar?Senin anani s....,dedigi zaman biri, nerde olursaniz olun kim olursaniz olun ,dayak yiycek olun, buyuk olun, kucuk olun, kavge edersiniz.Oysa,babanin sarap canagina sicarim,dendigi zaman kimse kavga etmez , cogu zaman da girgir meselesi olur bu..Haksiz miyim..
Evlat..Baskadir tadi, hic bir sevdaya es degildir..Oglum dedigim can, her candan ustundu benim icin..Hayatta bir disi dokunmam dedirtendi bana.
Bu Spes kiz yok mu?Butun kurallarimi bana o bozdurdu iste..Dokundum ona.Oyle masumdu ki, oyle anneydi ki..Oyle agladigim gunlerdi ki ona gittigim gunler, beni yavrusu sandi, sahiplendi beni, annelik yapti bana..Sevdirdi bana kendini, ilerleyen gunlerde , kendimi hep ona dokunmaktan sansli gorurken buldum..Ilk onu operken buldum, oglani unutturmustu bana..Hep onu ilk sever oldum kapidan girince..
Simdi o hamile..Minik spes'ler doguracak bize..Dost gibi aslan oglanlar verecek bize..
Dost nolurdu da burda olsaydin birlikte buyutseydik, gorseydin be oglum, senin de vakti zamaninda oldugun halleri..Oyle ozledim ki o minik hallerini, kulaginin kafandan buyuk oldugu gunleri..
Spes, sen nelere kadirdin guzel annecik..
Saglikla dogur hepsini prensesim, hadi goster bana anneligini..
Mesta
haklısın mesta.erkek evlat tadı başkadır.erkek evlat anneye anneliğini kadınlığını hatırlatır hep.sen leylasındır o mecnun...
YanıtlaSilkız evlatta durum farklıdır.içinde hep bir sızıdır.ama has evlattır kız evlat.bu her canlıda böyledir.o leyladır sen mecnun.
biliyor musun leyla olmak hoştur,amma mecnun olmak başkadır başka...işte aradaki fark bu kadar ince ve keskindir arkadaş.şimdi spes ile yaşayacakların kalbinde şimdiye kadar hissetmediğini hissettirecektir.
merhaba,
YanıtlaSiltanisma sansina boyle sahip olmak ayri bir keyif..
spes cok baska bir evlat..daha once de sevdim kiz evlat, ama hicbiri boyle degildi.Beni spes e baglayan da zaten ne onun maskesi ne onun karakteri degildi ne de irki..onun bana duydugu guven beni ona bagladi..o guveni olusturmak isteyen spes in kendisiydi , iste benim icin onu ozel kilan da buydu..
hic kiz cocugum olmadi bilemiyorum, ama annem der hep kiz cocuk baskadir diye..ama oglunu da benden cok sever o baska..
ama ben,erkek evlat anasi oldum,kendimden de hep bundan gurur duydum..